En "fiskig" helg

Fredag Den återkommande LAXFESTIVALEN!  Kvällen spenderades med Karro. Vi var nyktra, kände inte för å dricka.. Vi började med att titta på Idol Olas konsert som var typ hur kort som helst! Men så har han väl kanske itne så många låtar heller? :P Han såg ut som en liten skolpojke med lockat hår! :) Efter det gick vi på fest hos Matte  med hennes lillebror och hans kompisar. Jag skrattade massor! Det behövde jag :) Toledos nästa, grabbarna skulle dricka champagne hade dom tänkt. Men den var slut, mousserande vin var också slut. Helt värdelöst. Så dom beställde in typ 6 flaskor vitt vin ist.
Hade tänkt åka hem vid 12-tiden, men Tessan (syssling) och hennes kompis Malin tog lite tid på sig så vi kom från parken vid 1 tiden typ.. Var hemma vid 2.. Lagom trött på...

Lördagen. Jobbade först, sen frågade Patrik om vi skulle kolla läget på stan där det var ÅTERVÄNDARKVÄLL. Okej sa jag. FAst först åt vi pizza med familyn, eller itne jag då för jag åt kebab :P När vi kom hem så övertalade Patrik mig att jag skulle inmundiga alkohol. Sagt och gjort, vi hamnade hos Niklas på fest (som förövrigt fyllde 18, GRATTIS) blev ganska päääcked. Vandrade ner på stan och drack en äcklig cider i öltältet å sen hamnade vi hos Åhman på fest. Shottade lite jäger. Jag och Marcus stoppade även in Åhmans djurgården-dörrmatta i frysen! HAHA förjävla roligt :) Impuls och dansgolv senare. Tur hade jag att lillebror sa till mig att näe vi ska int epå efterfest vi ska åka hem. Var hemma vid halv 3. :) 

Söndag Vaknade vid halv 10. Kunde in etsova längre för det är så himla varmt på mitt rum eftersom solen går upp på den sidan. Jag, mamma, pappa, Mysak och morbror Christer tog båten till Byttön. Mysak badade mest hela tiden. Han var lycklig :) Ikväll har jag och pappa varit i Ingerstasjön och metat. Vi fick massa fisk. Abborrar och mörtar. Jag fick den första och den största fisken :P "för när storfiskarn talar om hur stora fiskar hon får..."  Största abborren vägde väl ungefär 500 gram kanske. Vi ska röka den. GOTT :)


Bilder från helgen kommer senare. Har inte lagt in dom på datorn än och orkar inte göra det nu heller. Längtar inte till kommande vecka... jag jobbar måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag. FY! Det är ingen som vill ta över mitt tråkiga jobb? JAg vill behålla lönen själv däremot :P


Helgens citat gav jag i fyllan: "Antingen får man vara lesbisk eller så får man skaffa barn. Man får välja."  (Om att Victora Svensson har blivit "mamma".) Okej okej inte så snällt. men nykter var jag inte heller :P


<3 /M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0