dunderförkylning och inställda framträdanden

Jag är så jävla förkyld! Sen i måndagskväll har jag haft ont i halsen och nu känns det som att jag har snor i hjärnan, halsen, näsan och ögona för det typ rinner ur dom åsså är dom alldeles röda.  :/ Det är synd om mig!

Igår hade vi spelning på Valvets 30+ kväll! Det var ett jävla drag. jag ville egentligen inte sjunga men jag var ju liksom tvungen. Har väl aldrig sjungit så dåligt tror jag. Men det var ju för att jag var hes.. Kom typ inte upp på några höjdtoner alls.. Innan vi skulle köra sista set hade jag så ont i halsen att jag ville grina. Det hjälpte inte med allt jag försökte med; the med honung, honungsvatten, det där gurglingsmedlet som läkaren skrev ut åt mig.. nothing hjälpte liksom! Så what to do? vi kunde ju inte sluta spela... Men strök typ mer än hälften av låtarna i sista set och killarna fick hjälpa mig tt sjunga på refrängerna och joppa å david fick köra sina låtar igen.. Det gick trots allt bra och det var många som tyckte att vi rockade! Det är alltid kul att höra. Jag fick till och med skriva autograf på en killes arm! ;D

Idag var tanken att jag skulle ha åkt upp till Kyrktåsjö för konsert med Angelica (syster). Men det blev inget av. Vi fick ställa in den och därmed tappade jag en liten välbehövlig inkomst som inte hade suttit fel i plånboken.. men vad göra? Kan ju inte sjunga musikal med den här rösten. Den är alldeles jättehes och ont gör det också.

Imorn ska jag sjunga på friluftsgudstjänst i Para Hembygdsgård är det tänkt. Men jag vet inte om jag kommer att klara det heller.. Jag tror jag måste ringa till Fredrik (kantorn) och göra han förberedd på att det kanske inte går.. Vilket betyder att man tappar ännu en inkomst.. :/ Suck!

Har börjat jobba på Konsum... nu så här i efeterhand kan man ju tycka att jag kanske skulle ha sjukskrivit mig och varit hemma och vilat halsen.. men ja.. Det är lätt att vara efterklok!

Ikväll ska jag och Patrik iaf åka till Undrom och kolla på kvällsmatchen mellan just Undrom och Kramfors. Vinst till Undrom tror jag  på! :D

snoriga <3 hälsningar /M

Kommentarer
Postat av: anna

krya på dig snoris!

2008-06-29 @ 10:15:45
Postat av: Martina

Anna: jag försöker och försöker.. går sådär.. :P

2008-06-29 @ 13:13:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0