Huggormar i Sollefteå

Ja ni kära vänner. Nu har jag varit hemma i Sollefteå i drygt ett dygn.. fast inte egentligen för dagen har spenderats i Örnsköldsvik med mamma och Gisela. Shoppade en ny neccessär som verkligen var välbehövligt. Annars höll jag hårt i mina få slantar jag har kvar.. känner mig faktiskt ganska duktig. =)

Anywyay, kom hem igår som sagt för att fira morsdag och äta supergod morsdagsmiddag med tårta till efterrätt. Efter det gick jag och Mysak på promenad (han blev för övrigt jättelycklig när jag kom hem) När vi hade gått kanske ca 30 meter uppför skogsvägen så ser jag en svart huggorm ligga och värma sig på den I suppose ganska varma vägen för en liten huggis. Det var en mycket söt liten huggormsbäbis, men han, eller hon, tyckte  nog inte att jag var lika trevlig för den ställde i sig i attackställning när jag tog kort på den :P Det roliga var att innan vi gick så hade mamma berättat att jag skulle akta mig för huggormar för hon hade sett en i lördags. Och där gick jag och tänkte att; fan jag vill också se en orm. Sist jag såg en var typ i 9an på tjejveckan på Jan Gullik. Då såg jag en fin liten snok. Men har aldrig sett en huggorm live ute i det fria. Så jag blev ju såklart helt exalterad när jag såg den. =)
Var tvungen och akta så att Mysak inte skulle springa på den bara och bli biten. Hundbiten förra året och ormbiten året efter lät inte så lockande i mina öron.

Nej, nu har jag svamlat på tillräckligt om den där jävla ormen tycker säkert ni. Det är skönt att vara hemma ett tag iaf. Kul att kunna umgås med "lillebror" igen och än så länge har jag inte tröttnat på mammas tjat.
Saknar vännerna i Härnösand såklart men vi ses ju snart!

Ett stort GRATTIS till Anna också som har fått jobb på fängelset! :D

Nu ska vi ut på promenad jag Gisela och Mysak och leta efter fler ormar :)

<3 /M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0