Brahms är min nya idol

Nyss hemkommen från skolan. Har varit och lyssnar på konsert med Johan Fröst och Weberkvartetten. Dom spelade musik av Johannes Brahms. Han är min nya klassiska idol! Så himla underbar musik! Jag och Malin sjöng visserligen lite av honom förra året men det är inget mot för hur hans pianoverk och hans kvartetter är. Så himla snyggt! Han såg inte ut som en glad gubbe. Men skriva musik det kunde han verkligen =) It made my day a little av att få lyssna på den konserten. Jag är glad att jag var där :) Måste ju berömma Johan och Weberkvartetten också. Dom var strålande!







Annars är jag fortfarande förkyld.. lite bättre är det ju iofs, men blir helt slut när jag anstränger mig (kan även bero på dålig kondition) och jag har lite ont i halsen fortfarande.. Men det är på bättringsvägen :)
Nu ska jag titta på I ditt ansikte med Magnus Betnér =)


Kommentarer
Postat av: Malin

Brahms är verkligen en fantastisk kompositör! Kanske tom lite av ett geni måste jag säga. I love!

Sorry att jag fick dig att halvdö i dag när vi cyklade från stan... (fast jag tror mer på dålig kondis än sjukhet... :P)

Så fort du blir lite friskare ska vi ta tag i det där så att du kan cykla uppför Murberget utan att dö!

Puss på dig, och krya på dig!

2008-09-15 @ 23:09:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0