Dagens Mattips!

Tänkte slänga in ett litet mattips till alla studenter och stressade människor som läser min blogg :) Väldigt enkelt och gott! Receptet är snott av syster Angelica (ingen aning om var hon har fått det ifrån).

Laxfilé i folie

Du behöver:

Laxfilé
creme fraiche
tomat
persilja
citronsaft
peppar & salt

Så här gör du:

Skala potatisen. Lägg laxfilén på folie, salta och peppra och pressa citronsaft över. Klicka på en matsked creme fraiche. Hacka tomat och persilja och lägg ovanpå. Gör ett litet paket och lägg det sedan på potatisen i kastrullen och koka. Allt blir klart samtidigt och smakar väldigt mumsigt! :) Dessutom blir det väldigt lite disk = extra plus :P
Till alla studenter: Man blir intelligent av fisk! Ännu en anledning till att prova detta recept ;)


Kommentarer
Postat av: Angelica

Mmm, det där är inte dumt. Det var länge sen, det får bli sån mat nån dag framöver tror jag.=)

Kan upplysa dig o alla andra då att receptet kommer från viktväktarna... så det är inte bara gott, det är nyttigt också. ;o)

kram Angelica

2008-09-30 @ 19:31:36
Postat av: Steven

Lax är överskattat.. Men jag hoppas att du tyckte det var gott iaf :P

2008-10-02 @ 01:04:33
Postat av: Martina

Steven: Man kan säkert använda öring eller liknande också :P Öring är godare tycker jag.. men nu är det så att jag har typ tusen laxfileer från coop i min frys så jag måste äta upp dom :P

2008-10-02 @ 13:04:14
URL: http://jarredsdotter.blogg.se/
Postat av: Steven

Hehe. Då tycker jag att du kan bjuda mig på mat nån dag! ;D

2008-10-03 @ 05:41:48
Postat av: Ida

Vilket tips Marran! :)

2008-10-05 @ 17:56:37
URL: http://idakentners.blogg.se/
Postat av: Martina

Steven: haha vi får väl se :P



Ida: prova. det Är gott :)

2008-10-06 @ 21:59:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0