ensemblevecka

Nu är ensembleveckan igång och det känns så himla roligt! Jag sjunger en duett med Malin ur Pergolesis Stabat Mater och sen gör jag och David (pianist) en sång ur Skotska sånger av Beethoven som är faktiskt ganska fin :) Haft lektioner på båda idag och det gick toppenbra =) Ska även sjunga nån körgrej ur den där skotska sångerna men har inte tittat på det än ;P Dessutom dansar jag renässansdans, ska komma ihåg att ta hit min medeltidsklänning som jag har hemma i Sollefteå, kanske får användning för den =)
Här är lite bilder från första dagen på ensembleveckan

David spelar även min och Malins duett ur Stabat Mater


Johanna in action


BusFanny


Här dansas det Pavane


SötVegard




Efter skolan var jag, Malin och Frida och storhandlade på Coop. Nu har jag massa mat så jag hoppas jag klarar mig ett tag framöver :P Jag gjorde även mycket god mat när jag kom hem. Kycklingfilé med vitlök, persilja och citron och klyftpotatis! Yummi!

Kommentarer
Postat av: Gisela

Bra att du kan få använding av klänningen igen. Den bara samlar damm annars juh, och som jag ansträngde mig för att sy den! ... undra om den passar dig nu bara... :)

2008-09-29 @ 22:29:23
Postat av: Anonym

ja de e bra.. nja jag har för mig att den är lite stor.. men det kan väl fixas med ett skärp.. fast nej det kan det ju inte göra kom jag på.. för dom hade ju skärpen på höften om jag inte minns fel? :P

2008-09-29 @ 22:34:27
URL: http://jarredsdotter.blogg.se/
Postat av: Ida Kentner

Kårtidningen i Härnösand har en blogg! Intresserad av att skriva en artikel? Läs! :)

2008-09-30 @ 01:37:44
URL: http://hyenanharnosand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0