påskfirande

Igår var mammas kusin Peter och hans fru Gittan här med ett annat par och åt middag. Mamma sa att vi skulle fira Gittans 50årsdag (lite för sent) det slutade med att Gittan satte ett fiskben i halsen.. inte skönt. Men tillslut så lossnade det iaf som tur var. :) Massa fylla blev det bland alla (över)vuxna människor. Vi 4 barn som var hemma var nyktra :P
Passade på att knäppa en massa kort på Emma istället :)
Ikväll kommer Micke! Eller han kommer typ om 40 minuter! JEJJ! Saknat honom.


Här är mamma Ekan och Emma som är påskfin i sin söta klänning :)


Vi spelar lite piano. Det är kul för det låter så skojigt :)


Emmas gammelmormor Eva tycker hon också om.


Mysak tyckte att det var skojigt att det kom så mycket människor!

Idag har vi varit och kollat på Giselas eventuella nya lägenhet! Det är verkligen på tiden tycker jag att hon flyttar hemifrån igen ;P och det tycker hon också :P Ganska söt liten lgh fast med jättelitet vardagsrum. Men det kan nog bli mysigt :) När vi kom hem var Emma hungrig så hon fick potatis och palsternacka. Mums tycker hon. Blääää tycker jag ;P



Nu ska jag fortsätta med maten. Pappa ska grilla fläskfilé och majs och jag har precis stoppat in en potatisgratäng i ugnen. Mums fillibabba!
Ha en fortsatt trevlig helg alla! :)

Kommentarer
Postat av: anna

Det lät gott!! alltså den grillade fläskfilén, inte palsternackan... Hoppas på sommar snart så vi kan grilla! Fantastiskt söt systerdotter du har, hon har samma förvånade uttryck på alla kort förutom där hon äter, vilka stooora ögon!



I veckan ska vi leka har jag bestämt, vi får höras närmare om det!



kram

2009-04-13 @ 09:56:38
URL: http://vitstuga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0