Duktig!

Idag har jag varit duktig och hittat till Akademibokhandeln på Vasagatan alldeles själv. Det var en bit att gå men det är kul att upptäcka nya saker :) Där inhandlade jag en kurslitteraturbok och en sån där bra mapp med massa flikar i som man kan ha papper i någorlunda organiserat :)



Måste bara berätta att vädret här nere är jättekonstigt. Man svettas efter att ha gått typ 100 meter även om man inte har mycket kläder på sig. Men man kan heller inte gå runt i shorts för det är för kallt. Imorse när jag gick till spårvagnen så var det sol och sen helt plötsligt började det regna. Vad ska man egentligen ha på sig för kläder som inte är för kalla och heller inte för varma så svetten rinner så fort man rör på sig? Tips mottages gärna! :P

Kommentarer
Postat av: Sophia

Ja du Martina, det går inte att ha på sig några bra kläder här.

I ett år har jag gått omkring och svettats för att sedan 2 sekunder senare frysa arslet av mig.



Sköna kläder och en extra kofta brukar jag köra på. För ska man passa sig till vädret här så måste man ha med sig en resväska full med ombyten, varje dag!

2009-08-27 @ 22:39:34
URL: http://aseas.blogg.se/
Postat av: Martina

tack sophia för tipsen :) vart bor du? you should come by some day :)

2009-08-27 @ 23:26:10
Postat av: Sophia

Jag bor i Bergsjön. Billigt men långt från stan! Var har du fått lägenhet?

Jag ska bara få reda på mitt liv lite först! ^^

2009-08-27 @ 23:50:43
URL: http://aseas.blogg.se/
Postat av: IdaS

Det är nog luftfuktigheten du inte är van vid ;) Jag håller med ovanstående att ta med en extra kofta, men annars köra på ganska normala kläder. Du vänjer dig efter ett tag ;D

Själv fick min hud en chock av att komma hem till Härnta igen och började fnasa direkt ;)

2009-08-27 @ 23:56:24
Postat av: Caroline

Så är det här med. Man hinner inte mer än ut ur duschen så håller man på svettas ihjäl för att sedan börja frysa. Så jag vet inte heller vad man ska ha för kläder på sig :p En dag tog jag på mig jacka, höll på svettas ihjäl, nästa dag tog jag inte jacka, ja då frös jag ju som en gnu istället :p

2009-08-29 @ 23:53:48
URL: http://carolineetjernberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0