Good Karma

Hej hej!

Skriver lite sent idag för jag har umgåtts med min vän Fredrik hela kvällen. Vi har lagat jättegod mat och spelat alfapet och tittat på Melodikrysset :) Han har nyss gått härifrån och jag är ensam igen.

Men iaf. Jag tror jag gav mig själv lite bra karma idag för jag var så snäll. This is what happened:
Gick ner till tvättstugan vid 2-tiden och hade precis lagt in tvätten och börjat fylla på med tvättmedel när det kommer in en tjej och säger "hej, min tvättid börjar nu." Nej min tvättid börjar nu säger jag. Så vi går ut och kollar på tavlan och hon säger att det är den 28e idag. Och jag tänker oj då jag har visst bokat imorn då. Inte mer med det så jag låter henne tvätta. Men när jag kommer upp till lägenheten så känner jag att jag bara måste kolla vilket datum det är idag. Och det är ju den 29e och jag har tvättid. Går ner i tvättstuga igen och säger att det är den 29e idag till henne. Hon blir lite förvånad och säger "oj då, ja men då får jag ta ut min tvätt igen då." Till saken hör att hon sa innan att hon missade sin tvättid förra gången så jag känner mig lite snäll och säger att hon kan ta min tvättid eftersom det ändå fanns en ledig imorn. Hon blir jätteglad och säger tack jättemånga gånger. Jag känner mig som världens snällaste person och går upp igen. Så jag får tvätta imorn ist. Går ju lika bra för jag har ändå inget planerat imorn :P

Har även hunnit med att baka både muffins och en Kerstins chokladkaka idag. Känner mig riktigt huslig :)

Märker att det blir lite för mkt text för er kära läsare nu så jag avslutar med en bild på Fredrik.
Hoppas att alla vänner i Härnösand har haft det trevligt på kräftskivan ikväll och att det går bra för Micke på spelningen. :) Kram


Kommentarer
Postat av: Gisan

Snäll du! å huslig! :) Jag putsade mina fönster igår, så jag var allt lite huslig jag med!

De e hoppning på eurosport nu! ;) Tyvärr är nog inte din favorit Baloubet du Rouet med. Det var länge sen nu...

2009-08-29 @ 22:17:37
Postat av: Martina

aa det var riktigt duktigt av dig :)



har inte eurosport å vill inte titta om inte baloubet är med :P han verkar pensionerad?

2009-08-29 @ 22:34:55
Postat av: Gisan

Aa, mkt! :) .. ja, skulle tro han gått till avel på heltid nu...?

2009-08-29 @ 22:37:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0