dumma spis!

Jaha. Nu sitter jag här med 1a? gradens brännskada på min underarm... precis ovanför tatueringen.. Det gör OOONT! och svider och det är jättesynd om mig! Ska förklara hur det gick till.. Våran spis är liten...liksom vårat "kök" är.. Det finns 3 plattor på den.. En stor och två små.. Den stora är till vänster... Gjort för en vänsterhänt person tycker jag då. Jag höll på att laga spagetti och köttfärssås med stekpannan på den stora plattan och spagettin på den lilla plattan längst fram... Åsså höll jag på att röra om i köttfärssåsen med höger hand och Plopp! så skvätte det upp vatten på min arm. Aj aj aj!
Hur gör jag för att lindra smärtan och svidet? Nån som har något bra tips?? Hjälp!

Kommentarer
Postat av: Din pianist

mycket kallt vatten



tycker synd om du!

2009-02-18 @ 20:48:08
URL: http://www.smexit.se/ord/o/steinway.asp
Postat av: Caroline

Kallt vatten i 15 min, men inte för kallt eftersom du ska kunna ha armen under vattnet i 15 min :p

2009-02-18 @ 21:15:20
URL: http://carolineetjernberg.blogg.se/
Postat av: Martina

pianisten: jag med :P fast det har gått över liite nu ;P



Carro: 15 min???? my god! jag hade kanske i 30 sek :P

2009-02-18 @ 23:04:04
Postat av: Caroline

Ja det sa iaf min lärare förut :p

2009-02-18 @ 23:08:18
URL: http://carolineetjernberg.blogg.se/
Postat av: Stefan Fundin

Nu hoppas jag att det är bra igen, men inför nästa gång: Man ska ha motorolja på! Motorolja tänker du: Ja, martina. Man torkar ut huden och hur fett är inte motorolja? I brist på det kan man ta margarin/smör.. :P

2009-02-23 @ 13:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0