uppdatering!

Ja, det blev lite bloggande på slutet av veckan iaf.. Jag hann inte med mig. Emmelie fyllde år  i tisdags så vi var hos deras grannar Henke & Siri och åt middag och tårta, och jag fick även veta att jag gick vidare i Göteborg! Så då var det att kliva upp tidigt på onsdagen och åka tillbaka till skolan för att sjunga en gång till och göra lite a vista prov och grejer samt dirigera. Får svar i april om jag kommer in eller inte. Var kvar på skolan till halv 6 typ, sen mötte Emmelie upp mig i Nordstan och jag shoppade ett par skor som jag inte kommer att kunna använda förrän i maj typ när snön är borta, en fin vårjacka (som jag inte heller kan använda riktigt än) två tshirts på h&m och en tröja till Micke på Pepper. När vi äntligen kom hem var jag så trött och slut och hungrig så jag somnade tidigt.

Åkte från Bergsjön 05.15 in till centralstationen på torsdagen och klev på tåget som gick 06.02 från Göteborg till Örebro. Malin mötte upp mig vid skolan vid kvart över 9 och jag gjorde min uppsjungning klockan 11. Hade jätteont i magen och det gick inte lika bra i Örebro så där gick jag inte vidare. Kommer alltså Inte att flytta till Örebro i höst. :P Sen var det tänkt att jag skulle åka tåget halv 10 på kvällen hem.. Men jag kände att jag inte ville vara kvar så jag bokade en ny resa som gick klockan 5. Var i Sundsvall klockan 10 då Micke kom och hämtade mig. Äntligen fick jag träffa honom igen! :)

Igår var jag och Micke och hans pappa i Birsta. Vi köpte färg till väggarna på Silvan för endast 88:- för 9 liter! Billigt! 80% rabatt var det eftersom dom ska stänga igen. Det kallar jag fynd! Vi köpte också ett nytt guitar hero spel. World Tour.. Så less på det vi har... Ett par jeans, leggings och en tröja blev det också. Skönt att få lite nya kläder i garderoben till våren :)
På kvällen var det poker turnering i Solum. 19 stycken var det som var med och alla la en 100ing till potten. Jag åkte ut ganska tidigt.. Det var pissigt.. Men Micke däremot. Han gick och VANN hela skiten! :) 900:- fick han! :D Det var trevligt tycker jag :)



Idag har vi varit i Fränsta. Micke hade innebandymatch.. (bla. mot Robban i Takida men han spelade bara typ ett byte :P ) Dom förlorade iaf med 13-3. Helt värdelöst :P Dom var inte så bra idag kan man säga.. På vägen hem var det poliskontroller från Fränsta till nånstans efter Stöde.. Men jag körde så lugnt så mig tog dom inte fast. Däremot fick en i Mickes lag böter på 1500:- trots att han hade blivit varnad av Micke för fartkontrollerna. Klantigt tycker jag! :P


Nej nu har jag svamlat på alldeles för mycket utan bilder.. Är väl knappast någon som har orkat läsa enda hit :P Melodifestivalen tog nyss slut. Coolt att en operalåt gick direkt till Globen. Heja Malena! Micke är på spelning på Parketten och jag håller på att tvätta... Ska snart gå ner och hämta den och sen tror jag faktiskt att jag ska ta mig till Sandra och säga hej till alla festande människor :)



Avslutar med dessa roliga bilder på mig. Jag ser ut som en pygmé (det är jag ju nästan) Jättestor macka och en jättestor smoothie var det faktiskt :P


På Café i Göteborg


I fiket på skolan i Örebro

Kommentarer
Postat av: anna

Lilla martina i stora världen!!

2009-03-01 @ 19:21:38
URL: http://vitstuga.blogg.se/
Postat av: Ida Kentner

Pytte! Det kanske kan bli ditt nya namn?

2009-03-01 @ 23:56:44
URL: http://idakentners.blogg.se/
Postat av: Martina

Anna: Ja verkligen! Världen är inte mini-anpassad :P

Ida: Pytte? Då tänker jag på Anki och Pytte! Det tycker jag om! ;P

2009-03-02 @ 16:59:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0