Mitt liv 2008

Ja, nu tänkte jag försöka berätta lite om allt som hände 2008. Lite knivigt är det att komma ihåg allting som hände i början av året eftersom jag inte hade blogg i januari och min gamla kalender har jag ingen aning om vart den är :P Men jag ska försöka :)

Januari:

Letade febrilt efter ett spexband.  Hade fullt upp i skolan minns jag med masterclasses och terminsuppspelningar.
Fyllde 22 och så här glad var jag då:


Februari:

Skaffade blogg, hade spelning på Hallsta och på Dannero.
Ida och jag åkte till Sollefteå:


Mars:

Började månaden med fest hemma hos Per tillsammans med Ida.
Per & Ida

Jag höll på att bränna ner mitt kök pga fel platta på när jag skulle laga mat,  hade hittat alla medlemmar till spexbandet förutom en gitarrist. Såg en enda slutspelsmatch i ishockeyn. Den Modo vann mot Timrå :P

Mera festande och Fredrik fyllde 23. Spånnefest som spårade ur lite:

Karlsson & Fredrik (detta är inget ovanligt)

April

Vi hade fullt upp med repetitioner inför spexet där jag även var röst/sångcoach. Hittade David som blev våran gitarrist i spexbandet.
Vi hade spelning med HotSpots! i Bispgården.
Anna, Ella och jag åkte till Sundsvall och festade på Aveny till Smalare än Thord. En riktig toppenkväll!
Farfar dog den 22a april.. ♥

Maj

Besökte Göteborg för begravning, där var det redan sommar när vi var där.

Spexvecka och många känslor och pirriga nerver inför premiären på Så in i Norden. Det gick förövrigt skitbra. Det sista spexet som jag medverkade i blev kanon! Bästa bandet ever och dansare och skådespelare gjorde dom två kvällarna till 2 toppenkvällar på teatern. (Tillsammans med publiken då förstås)

Hela spexgänget

Efter en hektisk tid med spexet var det dags för allsköns musikafton med skolan.


Juni

Efter att ha varit i Sollefteå ett tag åkte jag till Härnösand för att umgås med vänner. Saknade alla så mycket och i Sollefteå var det trist. Var på smitingen med tjejorna när jag fick ett konstigt sms om att göra en pojke "en tjänst".
Jaha tänkte jag. Det kan jag väl göra. Jag följde alltså med Micke ut till havet... :)
FotbollsEM var det också och alla matchernpa sågs hemma hos grannen tillsammans med grabbarna. Festen varade däremot inte så länge som vi hade hoppats på.
Midsommar firades hemma hos Jens. Inte så värst skoj men jag och Gisela fixade en rolig tipsrunda.
Midsommardagen spenderades i Junsele där vi såg på E-type.

Juli

Karlsson & Simon bestämde sig för att sluta i HotSpots! Så vi började leta efter en ny trummis och en ny basist.
Jag och Kattis blev "rånade" typ när vi jobbade kväll på Konsum. Inte rånade men det var en tjuv där inne som snodde med sig massa mat och sånt..
Micke kom och hälsade på i Sollefteå för första gången..
Stadsfesten i Hsand. Jag Gisela och Therese åkte ner och festade! Det var en bra helg! Slutet på helgen var bäst.. Även om det var en jobbig tid..

Therese & Gisela

Anna, jag & Sandra


Augusti

Fruktansvärt less på jobbet, jag och Gisela åkte till Junsele djurpark. Det var hur kul som helst!
Skolan började och jag fick träffa massa nya spännande människor!
Vi hade även hittat en ny trummis och en ny basist!


September

Det blev vi ♥

Jag konstaterade att jag inte hade badat en enda gång på hela sommaren och jag åkte på världens influensa! Låg hemma i nästan 2 veckor.
Jag och Malin började träna. Det gick sådär för mig däremot. Jag gick 4 gånger. Jag får se till att skärpa mig i år! :P


Oktober

Gisela hittade massa skojiga 60-70tals kläder i mormors garderob. Nästan alla passade mig :P
Vi försökte få biljetter till Metallica när dom släpptes men det gick inte alls bra.
Jag tatuerade mig.
Mormor och mamma hade födelsedagar. = Mycket tårta till mig ;)

November

Lilla Emma kom till världen den 20e.


Jag flyttade in till Micke. :)


December

Shoppade massa julklappar, lussade i massa luciatåg, hade julkonserter hit och dit och julen spenderades i Sollefteå.
Fick jättefina presenter av Micke :)
Nyår var vi i Solum tillsammans med Mickes släkt och deras vänner.

Sandra, Erik, Johan, Micke & jag



Ja det var ungefär det som har hänt i år. Jag tror att 2009 kommer att bli ett toppenår! =) Avslutar med denna bild på Emma. Tröjan har hon fått av mig och Gisela :P





Kommentarer
Postat av: Gisela

Haha, tröjan som för övrigt är köpt i Junsele på midsommardagen tillsammans med en till tröja med texten "mosters älskling"? :D

På den tiden visste vi ju inte att det skulle bli en Emma. :)



Händelserikt år... verkligen. :)

2009-01-01 @ 21:09:34
Postat av: Gisela

Tillägg: Fråga 19. "Hur många kalvar går det i hagen bakom Jerkers hus?" :D



och, vi borde åka till Junsele djurpark igen. Fatta med mitt nya teleobjektiv! Kanske kan få en vettig bild på alla de stora kattdjuren och vargarna. :p



Och så vill jag så här efter filmen säga: "Curse of the Zodiac" rekommenderas Inte! :/

Zodiac eller Cloverfield... Pest eller kolera...

2009-01-01 @ 22:54:12
Postat av: Caroline

Är din karl blond nu?! :p

2009-01-02 @ 12:55:11
URL: http://carolineetjernberg.blogg.se/
Postat av: Martina

Gisela: haha ja det var en bra fråga :P

ja det måste vi. men vi kan vänta tills i sommar va? emma kanske vill följa med :P



Caroline: ja det är han. väldigt uppmärksamt av dig;)

2009-01-02 @ 17:04:06
Postat av: Angelica

Ja, Emma vill följa med till sommaren, om även hennes mamma får följa..;)



Ny layout ser jag också... tjusigt.

2009-01-02 @ 20:14:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0