Busy day

Idag ställde vi väckaren på 10. Men jag vaknade innan och var pigg så jag studsade upp ur sängen och in i duschen. Lät väckaren vara på så att Micke skulle vakna. ;P Sen åkte vi ner till Färghuset och hämtade våra tapeter, sen en sväng på ICA och sen skyndade vi oss hem och gjorde våfflor till frukost för idag är det våffeldagen! :) Mickes pappa kom och sen åkte jag på skolan för flexlektion. När jag kom hem var tapeterna uppsatta och här är resultatet!



Bilden blev lite ljus för att solen lyser in så vackert i våran lägenhet ;P

Innan jag åkte hem så hade jag bett Patrik (fiol & violalärare på skolan) att titta på morfars gamla fiol om det fanns någon räddning för den och om det var värt pengarna att rusta upp den. Han sa att jag måste byta stall, sätta i stämskruvar och ev fixa en liten kant som är loss åsså var det nån grej med hur strängarna låg mot greppbrädan och jag måste fixa nya strängar såklart. Stråken är också typ helt kaputt så den skulle behövas bytas ut.. men jag har ju en annan stråke till min andra fiol så den utgiften kanske jag kan strunta i än så länge... Totalt så trodde han att det skulle gå nånstans på runt 2000:- Men han tyckte att det var en helt okej fiol och det är ju billigare att fixa till den än att köpa en ny ;P

Här är morfars fina fiol:



En stradivariuskopia är det ;P Mamma å pappa kanske vill sponsra mig att betala den så blir jag kanske ett fiolproffs igen? ;P hahaha

Nu ska jag skynda mig att laga mat och sen ska jag åka till Sollefteå och repa. Inte en enda lugn stund idag alltså.
Hoppas alla har en bra dag!
Grattis också till Johan som fyller 28 och Therese som fyller 25 idag!

Kommentarer
Postat av: anna

2009-03-26 @ 20:24:15
Postat av: anna

Cool tapet, roligt med förändring!! Hoppas våfflorna va gooooda! kram =)

2009-03-26 @ 20:25:47
URL: http://vitstuga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0