paket på posten

Idag när jag kom hem hade jag fått en avi om ett paket från Gisela. Vad kan det vara tänkte jag? Pratade med Micke samtidigt och han sa att det förmodligen är min kofta som jag glömde i Sollefteå... Men den skulle ju mamma skicka tänkte jag så jag var väldigt nyfiken på vad det kunde vara för något. :P Det var koftan som jag hade glömt... Men också halvtjockkakor som Gisan bakat och ett brev från mamma med hundra kronor i som hon sa att jag skulle köpa godis för :P Vi får se vad det blir ;) Tack så mycket mamma och Gisan :) Har ätit lite nu medans jag har tittat på Hells Kitchen. Gott! :) Har även ägnat kvällen åt att städa i garderoben och gjort plats till Micke. Det är tur att han inte har lika mycket kläder som mig, för då hade det blivit problem. Men så här fint blev det iaf:



Får se hur länge det är så där fint :P Jag har också börjat skriva på min uppsats (hallelujah!) itne så mkt men jag har skrivit inledningen och nästan hela beskrivningen så när jag hade gjort det firade jag med min bacardi breezer pineapple som har legat i min kyl ända sen nollningen. Tyckte att jag var värd det :P

Jag är rädd att min dator håller på att gå sönder. Skärmen blinkar och låter mysko ibland... Inte bra om den pajar nu kan jag säga!

Sen har jag en efterlysning på goda och enkla recept som man kan laga till middag. Jag är så fruktansvärt less på all mat. Har liksom ingen matlust för jag vet att det bara smakar samma... Tex Rebecca så tycker jag att kasslergratäng lät gott. Lust att dela med dig av receptet? ;)

Kramar från mig! Nu är det bara 2 dagar kvar tills han är här! ♥


Kommentarer
Postat av: Angelica

Gott med halvtjockkakor... jag har inte fått några...=( DOm tycker antagligen att jag kan komma hem o smaka.

Ska micke få plats med kläderna där?? ;) Fint städat har du gjort iaf.

Recept, ska få receptet på kyckling som jag o emma brukar äta. riktigt gott.:) eller det har du kanske redan fått?

kram

2009-10-20 @ 23:13:29
URL: http://ekansemma.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Fint blev det i garderoben... =)

Så fint är det i våran garderob högst två dagar efter jag har städat den :p Sen ser det ut som ett bombnedslag igen! Jag förstår inte varför det ska va så svårt att lägga o hänga kläderna där dom ska vara när man använt dom? :p



Kasslergratängen ja... skit god och super enkel =)



Det du behöver är:



ca: 400-500 gr kassler

ris eller pasta

en påse bearnaicesås (jag brukar ta den som är lite kryddad eftersom det ger lite mer smak)

mjölk

krossade tomater

purjolök

riven ost



Koka ris eller pasta, kan inte säga exakt hur mycket, jag brukar göra på känn =)

Häll det i en form.

Skiva kasslern och purjolöken och fördela det över riset eller pastan.

Koka upp bearnaicesåsen med 2 dl mjölk istället för med vatten som det står på paketet.

Häll sedan i några matskedar (jag brukar ta 2-3 st) krossade tomater i såsen och blanda ihop.

Häll såsen över kasslern och strö sedan över osten.



In i ugnen (200 grader) i ca: 20-30 minuter!



Smaklig måltid =)



Kramar



2009-10-21 @ 10:27:42
URL: http://bekkiis.dinstudio.se
Postat av: Martina

Angelica: ja det ska han för han har inte så mkt kläder än så länge ;P



Rebecca: jag brukar ha samma problem. Det blir alltid stökigt hur man än gör.. :/

TACK så mkt för receptet! Det ska provas någon dag framöver :) kramar

2009-10-21 @ 11:27:37
Postat av: anna

Mer carbonara till folket!



Koka tagiatelle, stek skivad bacon å paprika. Blanda allt å knäck ett eller två ägg över, på med salt å peppar!



mums!



puss å kram =)

2009-10-21 @ 17:58:43
URL: http://vitstuga.blogg.se/
Postat av: Caroline

Ska Micke flytta ner till dig? =)

2009-10-21 @ 21:46:17
URL: http://carolineetjernberg.blogg.se/
Postat av: Gisan

Hoppas dom smakade och att de inte var helt söndersmulade. :)

2009-10-22 @ 21:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0