Till alla som klagar på vägunderhållningen i Härnösand

Jag kan säga att det finns ställen i Sverige som är mycket sämre på det där med snöskottning. För att nämna ett exempel: Göteborg!! Jag börjar bli hyfsat less på att behöva pulsa fram i snö och slask nu. Så här har det sett ut hemma hos oss på våran gata och huvudledsgatan i 3 dar nu. Jag har under den tiden inte observerat en enda traktor eller plogbil. Det enda jag har sett är små minitraktorer som skottar trottoarerna lite grann... Jag vet att det inte har varit så här mycket snö i Göteborg på länge men det måste väl ändå finnas nån form av resurs?

När vi var i Härnösand i julas och det snöade så mycket kunde jag räkna till åtminstone 10 traktorer som var ute samtidigt på nästan samma ställe.. Men här händer det verkligen ingenting... :/ Antar att det inte kommer synas jättebra här på bloggen för det är bilder tagna med min mobil så dom är lite små..



Madängsgatan och Herkulesgatan...


Och så här fint har vi det på våran gård där ingen skottar heller. Ska man behöva köpa sig en egen snöskyffel eller?




Näe nu har jag gnällt tillräckligt. Men nu vet ni Härnösandsbor att det finns dom som har det värre ;)

Kommentarer
Postat av: Angelica

Huvva... plumsa i snö är inte kul!!! Men antagligen är det så att man i göteborg inte äger mer än dom där små du sett... vad ska dom med plogbilar o sånt till?? det snöar ju inte...;)

Sa idag att trots att jag bor på fel ställe (vill inte ha sååå mycket vinter) så bor jag nog rätt nu iaf... här uppe kan man iaf skotta.=)

kram

2010-02-03 @ 20:25:43
Postat av: Gisan

Snyyggt! FYI, de har inte skottat här hos mig heller sen innan helgen. Och här har snöat! :P jag blir lite irriterad måste jag säga, så vi kanske kan irritera oss tillsammans?

2010-02-03 @ 22:27:57
Postat av: Gisan

Btw, var inte vägunderhållningen i härnta typ tokbra enligt något spex? Höhö. :P

2010-02-06 @ 21:55:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0