Så less på dig!

Nyss hemkommen från skolan. Har haft sånglektion med Gunnar. Jag lär mig verkligen ingenting av honom. Eller nej det var fel, han är sjukt bra på språk så jag lär mig ganska mycket hur man uttalar ord och så... Men! Det enda han tjatar om varje lektion är att jag måste gapa. Jag har väl alltid haft problem med att gapa stort när jag sjunger men för mig har det inte varit något problem ändå. Men det enda han tjatar om hela tiden är att jag måste gapa. Idag sa jag till efter att han hade sagt det och jag kände att jag gapade mer. Då sa han bara "Ja men inte tillräckligt". Kan han inte komma med nån bra kommentar nån gång? Man känner sig ganska värdelös... Han kan väl iaf säga "Ja det var bättre, men du kanske kan lite mer?" Eller nåt sånt..
Såna här dagar längtar man verkligen tillbaks till Catharina och Kapells. Världens bäst Catharina som jag lärde mig sååå mycket av! Mycket med tanke på att hon alltid var positiv på lektionerna...
Nästa termin ska jag byta lärare. Jag pallar inte mer.. Vi funkar inte ihop helt enkelt. Men det är ju typ bara 2 månader kvar nu så jag tänker hålla ut! Han ska inte få knäcka mig! :P


Ikväll kommer Malin till oss och ska bo här i en eller 2 dar. Beroende på om hon går vidare imorn när hon söker operalinjen :) Håller alla tummarna för henne!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Jobbigt när man aldrig får nåt positivt. är ju ganska viktigt. Men du lär dig ju visst nåt på det här... du vet att du måste vända det till positiva saker med dina framtida elever...;) Fast det var kanske inte det du skulle lära dig på din sånglektion... Hoppas du får en bättre lärare nästa termin då.

kram

2010-03-18 @ 13:23:34
Postat av: Ida Kentner

Stå på dej vännen! DU har nåt så långt, du klarar det :) KRAM!

2010-03-18 @ 17:51:47
URL: http://mlibi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0