våren är kommen

Skulle egentligen ha skrivit detta igår men då var jag så arg så då ville jag inte det ;P

Men iaf! Igår såg jag ett säkert vårtecken! En motorcyklist var ute och körde! Det tycker jag är ett bra vårtecken. Väntar bara på tussilagosarna :) Idag regnade det ju också istället för snöade så det är ju också ett vårtecken tycker jag :)



Har nyss kommit hem från sista vfudagen den här veckan. Idag var en kul dag. Dom har något som dom kallar för upptakt på skolan där alla elever i år 3 får prova på att spela massa olika instrument, bild, drama och dans under ett år, istället för som vi har hemma att dom får komma en dag och prova på alla instrument och sen måste dom bestämma sig för vad dom vill spela. Här får dom prova på allt under ett år. En MYCKET smart idé tycker jag. Och barnen verkar tycka att det är roligt också! :) Så idag har jag varit med på:
*dans - dom fick prova på jazzdans och en asball koreografi till M J:s Thriller! :)
*trumpet - där jag även fick prova. Jag blir nog aldrig bra på det instrumentet. Men det var kul :)
*viola - fick agera pektant och pekade på vilka strängar dom skulle spela på.
*tvärflöjt - han som var lärare spelar sax egentligen så jag fick visa mina fina skills på tvärflöjt för han var inte så duktig. Jag var bättre och fick finare toner än läraren. YESS! :P
*drama - där fick dom mest leka och göra charader, så det var en bra avslutning på dagen.

Nästa vecka sätter jag förhoppningsvis igång med Sång! :)

Kommentarer
Postat av: Syrran

Haha! You go gírl! ;)

Vad var det för koreografi till Thriller då? Egengjord på skolan el ngn "stor" koreograf? :)

2010-03-19 @ 22:04:21
Postat av: Martina

haha ja ;)

nee dansläraren hade gjort den själv tror jag :) men dom var zombies iaf som dom är i videon... men dom hann ju inte lära sig hela koreografin idag :) bara en liten bit :)

2010-03-19 @ 23:11:51
Postat av: Ida Kentner

Men istället kan du ju ta kräftstjärtar, inte räkor? Det var OTROLIGT gott alltså! Bästa jag ätit på länge, och då åt jag McDonalds och Max dagarna innan och du vet hur mkt jag älskar det :)



Nästa vecka är jag hemma, tills torsdag, sen hoppas jag på att kunna åka till Skåne. Men jag vet inte hur det blir än. Kommer du hem? HUR LÄNGE och NÄR?!

2010-03-24 @ 19:58:54
URL: http://mlibi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0